Søgeordsanalysen er i mange tilfælde, den vigtigste analyse man kan lave ift. SEO.
Uden en grundig søgeordsanalyse risikerer du at løbe stærkt i den forkerte retning: At lave SEO på søgeord, hvor der ikke er søgninger!
Når du laver en grundig søgeordsanalyse ud fra vores skabelon, så sikrer du at både målretningen, og optimeringen af indhold, matcher 1:1 med alle jeres relevante søgeord og søgehensigter.
Med søgeordsanalysen har du mulighed for at identificere søgeord og rangere dem efter potentiale.
Når du har dine søgeord, er det ‘blot’ et spørgsmål om at gå igang fra toppen og lave nye undersider og optimere dine eksisterende undersider.
Det kan nemt blive uoverskueligt, når du har identificeret +1000 søgeord til dit site. Derfor har vi lavet en opsummerings tab, som opdeler alle dine søgeord i følgende kategorier:
Vores søgeordsanalyse tager udgangspunkt i din egen data via Google Search Console. At kigge på hvad du lige nu rangerer på, er et godt udgangspunkt til at finde andre relevante søgeord.
Ud fra alle eksisterende søgeord, så kommer analysen selv med forslag til, hvilke enkelte søgeord, som det giver mening at lave yderligere research på.
Hvad vi søger på ændrer sig fra år til år. Der er ikke mange søgninger på ‘fidget spinner’ i 2022 fx.
Derfor kan du med fordel lave en ny søgeordsanalyse en gang imellem.
Du kan bygge videre på din oprindelige søgeordsanalyse, når du ønsker at opdatere og ‘refreshe’ al din data.
CTR Analysen (Click Through Rate) har du mulighed for at trække data ud på alle jeres bedst performende landingssider.
Med vores Google data studio dashboard, kan du nemt overvåge din SEO performance.
Kannibaliseringsanalysen finder alle eksisterende landingssider som rangere på de samme søgeord, som kan medføre duplicate content problemer.
Vil du have besked, når vi udgiver nye templates på SEOtemplates.dk, kommer med SEO-relevante webinars og holder SEO-arrangementer? Skriv dig op til Obsidian Digitals SEO-nyhedsbrev her: