SEO Kannibaliseringsanalyse

Vores Kannibaliseringsanalyse finder alle eksisterende landingssider som rangere på de samme søgeord, som kan medføre duplicate content problemer. 

 

Denne analyse kan bruges til at finde alle landingssider hvis søgehensigt overlapper, hertil er det vigtigt at sikre, at i kun har én landingsside per søgehensigt.

Find duplicate content

Kannibaliseringsanalysen skelner ikke mellem hvilken type af indhold, som bliver præsenteret på de enkelte sider. Det er vigtigt at i manuelt gennemgår alle sider, som rangere på de samme søgeord.

 

I nogle tilfælde kan det godt give mening, at flere sider rangere på de samme søgeord, hvis søgeordet præsentere en “delt søgehensigt”.  Men hvis landingssiderne henvender sig til den samme søgehensigt, så skal i muligvis fjerne den svageste af siderne og herefter redirecte den nedlagte side, til den anden. 

Lav øvelsen regelmæssigt

Hvis i løbende implementer nyt indhold til jeres site, så er det vigtigt regelmæssigt at tjekke igennem for søgeords kannibalisering. 

Styrker rangeringen af de enkelte sider

Når vi sikrer at vores indhold matcher 1:1 vores søgeordsanalyse, og vi har ét stærkt stykke indhold per søgehensigt, så vil det medføre at de enkelte sider kommer til at rangere bedre, da vi ikke “spiller” autoritet på redundante landingssider. 

Søgeordsanalysen sikrer at både målretningen, og optimeringen af indhold, matcher 1:1 med alle jeres relevante søgeord og søgehensigter. 

CTR Analysen (Click Through Rate) har du mulighed for at trække data ud på alle jeres bedst performende landingssider.

Med vores Google data studio dashboard, kan du nemt overvåge din SEO performance. 

 

Skriv dig op til Obsidian Digitals SEO nyhedsbrev

Vil du have besked, når vi udgiver nye templates på SEOtemplates.dk, kommer med SEO-relevante webinars og holder SEO-arrangementer? Skriv dig op til Obsidian Digitals SEO-nyhedsbrev her: