Med vores skabelon til CTR Analyse (Click Through Rate) har du mulighed for at trække data ud på alle jeres bedst performende landingssider, bundet op på nuværende rangerende søgeord, og nuværende titler og meta beskrivelser.
Denne data kan bruges til at optimere titler, meta beskrivelser, og endda indholdet på siden.
CTR analysen tager udgangspunkt i jeres eksisterende data.
Du starter med at lave et udtræk fra Google search console, hvor du får synliggjort nuværende landingssider, hvad de rangere på, og hvordan deres titler og meta beskrivelser ser ud.
Herefter kan I bare arbejde jer ned ad listen en underside ad gangen.
Udover at du kan optimere dine titler og meta beskrivelser, så kan du med CTR analysen, også bruge daten til at optimere følgende:
Den primære gevinst ved at arbejde med titler og meta beskrivelser er, at du forbedre din CTR (Click through rate). Dog så påvirker din titler og meta beskrivelser også din rangering indirekte. Ved at have en snippet som 1:1 afspejler det indhold som brugeren kan finde på landingssiden, så sikrer vi en lavere bouncerate af den trafik som kommer ind. Bouncerate i sig selv er ikke en rangeringsfaktor, men Google kan se hvis en bruger ikke fandt det de skulle bruge ved at klikke ind på din side, men i stedet fortager samme søgning igen, og hvor de i stedet klikker ind til en konkurrent.
Søgeordsanalysen sikrer at både målretningen, og optimeringen af indhold, matcher 1:1 med alle jeres relevante søgeord og søgehensigter.
Med vores Google data studio dashboard, kan du nemt overvåge din SEO performance.
Kannibaliseringsanalysen finder alle eksisterende landingssider som rangere på de samme søgeord, som kan medføre duplicate content problemer.
Vil du have besked, når vi udgiver nye templates på SEOtemplates.dk, kommer med SEO-relevante webinars og holder SEO-arrangementer? Skriv dig op til Obsidian Digitals SEO-nyhedsbrev her: